Van data naar informatie

AI voor de zorg

  • De zorg is de afgelopen jaren gedigitaliseerd; de papieren zorgdossiers zijn overal zo goed als verdwenen. Gegevens zoals doelen, rapportages en verslagen worden nu digitaal vastgelegd: in de vorm van tekst. 

 

  • Met codes en getallen kan een computer ondersteunen met rekenkracht, maar met tekst werkt dat minder goed. Het schrijven en lezen in het dossier kost de zorg dagelijks veel tijd.

 

  • Na enkele jaren onderzoek en ontwikkeling is het gelukt om de computer de taal in zorgdossiers te laten “begrijpen”. Zo is het o.a. mogelijk om te zien of een rapportage aansluit op een doel, er kunnen risico’s worden ontdekt in rapportage teksten, het dossier kan worden samengevat en de ontwikkeling van de cliënt kan worden gevisualiseerd in een trendgrafiek.

 

AIVI is een digitale zorgcoach die het dossier werk verbetert en versnelt.

 

Begrijpt ongestructureerde data, trekt conclusies en vat deze samen

Koppelt realtime visueel terug en brengt de cliënt in beeld

Koppelt registraties en data aan bestaande methodiek

Is zelflerend op basis van organisatie-specifieke data

Waarom AIVI?

Focus op wat ertoe doet

De medewerker ontvangt informatie die op dat moment relevant is, zodat direct en passend gehandeld kan worden.

Besparing van tijd en geld

Door steeds de juiste informatie over de cliënt op het juiste moment te ontvangen, wordt er minder tijd besteed aan het ‘zoeken van de juiste informatie’. En niet te vergeten: tijdige herindicering.

Verbetering klinisch redeneren

Door actieve terugkoppeling met suggesties door AI, verbetert het referentiekader van de zorgmedewerker.

Het project AIVI

Prime Vision en Creq hebben een plan ontwikkeld hoe AI ondersteunend kan zijn in het primaire zorgproces. De AI ondersteunt bij het opstellen van zorgplannen, het verbanden leggen tussen de doelen, het lezen van de rapportages in verhouding tot de doelen en vat kernachtig samen wat er de afgelopen weken gebeurd is bij een cliënt. We verwachten dat onze oplossing leidt tot a.) verbetering van kwaliteit van zorg, b.) verbetering van het klinisch redeneren van de medewerker en c.) besparing in tijd die men kwijt is aan het zoeken naar de juiste informatie.

Meer weten over AIVI?

Wilt u meer weten over AIVI en wat het mogelijk voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Martin Piller
Principal Consultant