Overgestapt naar een nieuwe ICT dienstverlener, nieuwe apparaten uitgerold, een nieuwe digitale werkomgeving in gebruik genomen, medewerkers begeleid bij het gebruik hiervan en het serviceproces daar op aangepast. Dat zijn de resultaten van de samenwerking van Lunet zorg, Simac en Creq in het afgelopen intensieve jaar.
De Lunet zorg-medewerkers hebben, gelukkig vlak voor de corona pandemie uitbrak, de beschikking gekregen over een moderne, veilige werkplek met nieuwe mobiele apparatuur. Zij krijgen hiermee overal veilig toegang tot de Lunet zorg-systemen. Zij kunnen nu online communiceren en samenwerken met Office 365 en Teams. De ‘oude’ Citrix omgeving is nog slechts bij enkele medewerker in gebruik.
Kenmerkend voor de aanpak was de intensieve samenwerking in het projectteam van diverse expertisegebieden zodat de veranderingen in de techniek, in de functionaliteit en voor de gebruikers naadloos op elkaar aansloten. Door omstandigheden moest de implementatie sterk worden versneld. Dit betekende een grote verandering voor de gebruikers in korte tijd. Dit is opgevangen met floorwalkers die de gebruikers op de werkvloer ondersteunde. De inzet van Creq bestond uit projectleiding, architectuur en ondersteuning bij gebruikersadoptie.
Lees ‘Lunet zorg is ‘just-in-time’ met digitale werkomgeving’ van Simac Cloud Connect (oktober 2020) voor nog meer informatie over de transitie en de werkomgeving: